Brrrr

2010-12-04 @ 02:21:37

Brrr va kallt det har varit denna veckan. - 21 i Onsdags morse. Och de andra dagarna var det temperaturer däromkring. Kallt. Tur att jag hann få nya skor innan denna kylan kom iaf.
Kollade termometern just nu och det var -4, nånting mer lagom tycker jag. :)
Amanda har blivit lite förkyld nu, antar att det är pga kylan för hon vill ju inte klä på sig ordentligt. En tjocktröja under overallen är ju nästan ett måste när det är så kallt men det har hon inte velat ha...
Och sen så har hennes vantar, de rosa vi köpte från Strands försvunnit så nu vill hon inte ha några andra vantar...hmm inte så bra.

Vantarna har försvunnit i skolan, de låg på hennes hylla, så vi misstänker att någon är klåfingrig. Amandas muminmatlåda försvann ju nu i höst också den va oxå där. Sen hörde jag att melissas ett par gummistövlar också har försvunnit från där de hänger sina kläder.
Tror det är någon som har något barn på fritidset och inte i förskoleklassen.  Det är ju samma kapprum man går in i då. Irriterande som sjutton. Ska ha riktigt koll när jag lämnar amanda om jag ser nån annan unge som har likadana vantar på sig. Grrrr!!   Undra om man ska polisanmäla eller inte?

Fröknarna och Amanda har letat överallt där dem har varit också matsalen och i båda gymnastiksalarna mm...men ingenstans fanns dem. SÅ tråkigt.
Får ju lov att köpa nya till amanda för detta vart hennes älsklingsvantar! Får sätta alarm lr nått på vantarna när de ligger på hyllan.
Dålig stil av den som snor sakerna. (om det nu är någon som gör det men mest troligt så tror vi det är så).
Iaf när även melissas stövlar försvann där också... på dagis var det aldrig något som försvann.
Inte lika mkt folk som rör sig där. Trisst.


....Just nu har det börjat snöa jättemkt ute. Stora snöflingor faller, jättestora. :) Så fint, synd att barnen inte ser. Få se hur mkt snö det har kommit imorron bitti då...

Nej nu ska jag gå och lägga mig.  Sen upp imorron o duscha, hann inte göra de nu ikväll när amanda bara låg vaken och hostade hela kvällen. Ända tills J kom hem från jobbet. Suck.

Guuudd va det snöar....!!!! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback