Idag...

2010-11-27 @ 23:22:58

Idag var de då lördag igen.....nu är'e bara en timma kvar så dagen passerade jävligt fort...ursäkta språket, men så är det. :)
Har sovit länge idag, väntat på att j o barnen skulle komma hem från innebandyn, pratat med min mamma i telefon, ätit lunch i form av spagettih o köttfärssås, klätt på mig o barnen mkt kläder för att gå ut och åka pulka, åkte till soptipsbacken alla 4 med en bob och en pulka med oss så det blev några åk innan mörkret föll iaf, sen gjorde jag en snöängel också....inte med flit dock för jag halkade omkull och hamna på rygg hehe... :)

Under tiden vi va där kom Nicke dit o inspekterade bilen, han tyckte den va snygg. :)
Sen åkte vi några gånger till o sen blev jossan kissnödig! Såklart! Då va det ju bara att åka hem igen.
Väl hemma så kissade vi sen fikade vi med pepparkakor och lussekatter. :) (Köpta dessvärre bakar egna nästa helg)!! 
Efter fikat busade barnen en stund och j gick ner till mörka källaren och hämtade upp adventsstakarna o stjärnorna, hann fixa upp en stjärna, restan får fixas imorgon, men nu finns det här uppe i lägenheten iallafall.
Runt kl 19 skjutsade j mina föräldrar till brukshotellet där dem skulle på julbord.

På sena eftermiddagen slutade det snöa, dock har det börjat nu igen... får se hur länge det håller på denna gången.
Iaf så började jag laga mat vid 19 tiden, blev kycklingfilé o pommes med bea sås. Under tiden jag lagade mat hjälpte j Amanda att städa sitt rum, och jossans rum efter det. Det såg ärligt ut som ett bombnedslag med papper o allt möjligt i Amandas rum. Har tjatat på henne i en vecka nu, men hon "orkar" ju inte.....
Hade eg tänkt ta allt i en soppåse eftersom hon inte städat, men nu blev d så att han hjälpte henne..mest för att vi ska sätta upp julstjärnan imorgon så det ser lite fint ut iaf. Nästa gång det ser ut sådär får hon allt städa själv.


Ja nåja, efter maten ikväll var det nästan tajm för ungarna att sova på en gång så de gjorde sig i årdning iaf, kollade lite på tv, och sen var det läggdags.

pust.......det va denna dagen i nästintill korrekt beskrivning..... hehe. :)


Imorrn kommer en man och köper vår gammla bil. Skönt att helt bli av med den. Sen ska vi till stan och köpa 4 stolar av en som sålde det på blocket. 4 st för 200 kr billigt o bra. O sen måste vi städa o fixa...sen edet väl sovdags igen...suck dagarna går så fort. Får se om man hinner med nån julmarknad eller inte.

NU natti natti.. zzzzzzzzzzzz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback