Grova tekakor mmmmmmm!

2010-11-03 @ 01:05:18

Jättegott med hembakade Grova tekakor.

Här är receptet. (Ursprungligen från Tasteline.com). 



Ingredienser

1 l 
8 dl 
175 gram 
75 gram 
0,5 dl 
2 l 
1 tsk 
2 dl 

Tillagning

Gör så här:

1. Häll mjölken över havregrynen och låt svälla i ca. 2 timmar.

2. Smält smöret och blanda i.

3. Rör ut jästen i sockret och blanda i det i smeten.

4. Vetemjölet, saltet och den rivna osten blandas i och arbetas till en smidig deg.

5. Låt jäsa i 20 minuter.

6. Degen bakas ut med kavel och stansas med ett runt mått ca. 10 cm i diameter till tekakor.

7. Låt jäsa i 30 minuter på plåten.

8. Grädda i 225 graders ugnsvärme i 10-12 minuter.

9. Låt kallna på galler under bakduk. Går bra att frysa.


Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-07-20 @ 04:50:49
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback