Allhelgona

2010-11-06 @ 20:02:15

Hej hej!

Idag e det allhelgona. (Eller om det är imorgon???) Men iaf så var vi till mina föräldrar idag och åt mat tillsammans med min mormor, morbror och min farmor.
Det bjöds på svampsoppa, älgfärsbiffar och rotsaksgratäng sen glas till efterätt. Det var riktigt mumsigt.

Efter det åkte vi till kyrkogården och tände ljus på gravarna. Vandrade runt där en sväng o berättade för jossan varför det är så med gravar som det är.. inte lätt att förstå när man är liten.
Det är så fint när alla ljusen brinner på gravarna i mörkret.

När vi var klara där åkte vi till min mormor och fikade och pratade en stund. Mysigt.

Sen väl hemma så spelade barnen spel som vi tog med hem från mina föräldrar, spel som jag och syrran hade när vi var små. Så det har barnen gjort en stund nu och jag har tvättat o plockat in disk i maskinen och kört det.

Nu ska vi käka lite kinamat. :)

En soft lördag m.a.o!

Ha det gott ni andra med. :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback