Wihhooo....

2010-11-16 @ 11:12:57

Wihooo vad jag är trött!!

Jossan var vaken i 2,5 timma inatt. Vaknade vid halv 2 och somnade inte om förrens kl 4 ungefär. Gäsp vad trött man var, j sov iaf tur de eftersom han började kl 7.
Jossan låg bredvid mig o pratade om allt möjligt, att dom hade målat fötterna på dagis på dagen, att hon tyckte om dagis och fröknarna och rabblade upp namnen på dem, sen pratade hon om att killar har snopp...hm... hon verkar vara i det stadiet nu för ibland pratar hon mkt om det. Lilltossan.
Iaf så gjorde jag välling till henne för att jag trodde hon kanske skulle somna då, men näe det tog ytterligare ett tag till innan hon väl somnade. Tror hon saknade sin napp lite, hon har varit utan den nu sen i lördags tror jag det är. Alltså helt utan, även på natten. Hon har varit jätteduktig denna gång inget skrik eller så om den.
Tidigare som vi har försökt få bort den har hon bara skrikit jättemkt om den även på dagen. Nu är det ingenting. Men antar det kommer små bakslag men det gäller att vara hård. För nu är det verkligen dags att bli av med den. Men som sagt jag tror det kommer gå bra denna gång. Hon verkar mer mogen i det nu. Jätteskönt!! :)

Lämnade ungarna till kl 8 imorse, kom i bra tid iaf skönt, även fast vi fick stressa lite då jag försov mig i ca en kvart. Gick upp vid 7 istället. Var ju så himmla trött efter natten. Men ungarna va duktiga om än sega av sig, men inte så mkt bråk iaf so mde har kunnat varit.

Amanda kom till skolan precis när de hade gått innanför dörren, så de va ganska precis vi kom. Hörde när de ringde in i klockan och då var vi iaf på skolgården. Skönt hoppas vi kan börja komma i tid nu.
Jossan kom i bra tid till dagis också och frukosten, de hade precis börjat äta. Tummen upp för det. :)


Ikväll ska vi till min svåger och gratulera han på födelsedagen. Ska äta innan det, så de blir en enkel spahgetti och köttfärssås så det går fort att laga och vi kommer iväg i bra tid. Måste ju äta innan, dumt annars att åka iväg o fika innan kvällsmaten.

Nähe, här kan jag inte sitta hela dagen... ha det så bra. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback